Oživela je nova podoba in spletna stran

 

Hugo Bosio

5 minutno branje


V znak praznovanja Dneva državnosti smo se v Društvu VTIS odločili digitalno razgrniti novo grafično podobo in spletno stran, ki ju odlikuje osvežen logotip, barve, tipografija in prenovljena digitalna destinacija. Krmilo smo zaupali uveljavljenemu multidisciplinarnemu oblikovalskemu studiu Mashoni, ki so projekt z veseljem prevzeli in nas varno pripeljali do končnega cilja. 

Ob prehodu v novo identiteto smo se pogovarjali z Vidom Čibejem, članom UO Društva VTIS in Janezem Mesaričem ter Janom Virantom iz oblikovalskega studia Mashoni. Z Vidom smo razpravljali o razlogih za prenovo, značilnostih in načrtih do konca leta, medtem ko smo se z ekipo Mashoni osredotočili na idejno zasnovo nove podobe, elemente prenove in končni koncept. 


Pospešeno digitalizacijo vidimo kot izjemno priložnost za tesnejše sodelovanje.
— Vid Čibej
 
Zvezek.jpg
 

Zakaj odločitev za prenovo blagovne znamke in spletne strani? 

Vid: V preteklem letu smo z aktualnim vodstvom ugotovili, da skupnost Društva VTIS, ki šteje že več kot 1600 članic in članov, potrebuje nova orodja za uresničevanje svojih ciljev. Priča smo pospešeni digitalizaciji, še toliko bolj v zadnjih mesecih, kar vidimo kot izjemno priložnost za tesnejše sodelovanje—tako med našimi člani kot tudi z različnimi organizacijami doma in v tujini. Osnovna miselnost, ki nas vodi je, da želimo in moramo naše člane ter skupnost podpirati z vedno boljšimi digitalnimi orodji. Vsled tega smo že lani pričeli s Slack kanalom, ki se je v samo nekaj mesecih izkazal kot osrednja platforma za naše člane, saj nas je danes aktivnih že preko 700 z več kot milijon izmenjanimi sporočili. S ciljem sledenja digitalizaciji smo se odločili za prenovo spletne strani in vizualne identitete, s čimer sta zdaj oba elementa bolj primerna za komunikacijo in rabo v digitalnih okoljih. 

Kaj je osrednja zamisel nove vizualne podobe? Od kod navdih?

Mashoni: Osrednja dejavnost društva je povezovanje ljudi, projektov, idej in poti na vseh koncih sveta s skupnim izhodiščem v Sloveniji. V kratici društva so ravno štiri črke, zato se nam je zdel kompas idealna prispodoba društva in njegovega poslanstva. Nastali znak je osrednji del nove identitete, okoli katerega so kot štiri smeri neba postavljene vsebine, znak pa se lahko prelevi tudi v funkcijo žiga.



Kaj so glavne značilnosti in cilji nove spletne strani? Ali Slack kanal ostaja? 

Vid: Nova spletna stran sledi poslanstvu društva, ki je da zmanjšujemo razdaljo med svetom in Slovenijo. Omogoča jasnejšo strukturo in bolj učinkovito komunikacijo. Vsebinsko jo lahko razčlenimo na tri temeljne stebre. Prvi steber predstavljajo aktivnosti, ki so namenjene vzdrževanju  skupnosti v tujini, pri čemer je cilj izmenjava znanj (objavljanje člankov, izmenjava idej) in izkušenj ter tkanje novih poznanstev in vez. Drugi steber predstavljajo aktivnosti s strani članov, pri čemer lahko s svojimi izkušnjami in povezavami pomagamo tistim, ki so trenutno v Sloveniji in iščejo akademske ter profesionalne priložnosti v tujini. In tretji steber predstavljajo raznovrstne aktivnosti, ki nam omogočajo, da kot skupnost razmišljamo o iniciativah, s čimer si prizadevamo za izboljšanje družbe v Sloveniji. Srednjeročni cilj je, da spletna stran postane neke vrste centralna vsebinska platforma, ki v tandemu s Slack kanalom predstavlja osrednji element digitalne strategije. Spletna stran je namenjena privabljanju novih članov in deluje kot knjižnica gradiv, ki jih ustvarjamo, medtem ko Slack kanal ostaja center za izmenjevanje idej, misli in koristnih informacij. 

Kateri so ključni elementi, ki odlikujejo novo identiteto (barve, oblike, tipografija)? 

Mashoni: Ključne likovne značilnosti nove identitete so uporaba ene močne barve, isto barvni filter za fotografije in visok tipografski kontrast. Odločili smo se za uporabo močne vijolične barve, ki združuje moč rdeče in umirjenost modre barve. Izbira odtenka je premišljena - barva je hkrati dovolj kontrastna za uporabo v elementih na beli podlagi in obenem deluje tudi kot barvna podlaga za belo besedilo. Močni barvi smo dodali ne serifno tipografijo, ki s svojim karakterjem ne skuša preglasiti svoje osrednje vloge - berljivosti besedila. Celotna podoba predstavlja odprt sistem, ki omogoča vpeljavo novih pod znakov in dodatno vsebino.



Kaj lahko pričakujemo še do konec leta? 

Vid: Že tradicionalno nas proti koncu leta čakajo veliki dogodki, kot sta znanstveni  simpozij in zbor članov v decembru, medtem ko bomo kot vodstvo še naprej intenzivno delali na digitalizaciji, se prilagajali stalno spreminjajočim se razmeram in raziskovali nove formate, s katerimi bi najbolje služili naši skupnosti. Omeniti še velja, da z julijem pričenjamo s prvo edicijo projekta – VTIS Mentor. Gre se za mentorski program, ki na eni strani združuje priznane znanstvenike, raziskovalce, gospodarstvenike, in na drugi mentorirance, ki so bodisi mladi študentje, ki iščejo študijske priložnosti ter nasvet ali mladi profesionalci, ki so se znašli na kariernem razpotju. Prijave za mentorirance so še odprte. 

Kako pristopiti k takšnemu projektu? Kaj je bil tokrat največji izziv? 

Mashoni: K vsakemu projektu pristopimo podobno, z veliko mero posluha za naročnika, ki je tudi precej vpleten v celoten proces. Po začetnih idejah določimo najboljšo smer razvoja znamke in od tu gradimo naprej. Sproti preverjamo posamezne oblikovalske odločitve glede na naročnikov odziv in glede na začrtano vizijo in poslanstvo znamke, ki jo oblikujemo. Stremimo k temu, da mora biti oblika znamke vizualni prevod vizije in poslanstva, kar vedno predstavlja svojevrsten izziv. Največji izziv je bila tokrat optimizacija različnih vsebin v urejen vizualni sistem, ki je hkrati dovolj fleksibilen za dodajanje novih vsebin in prijazen ter razumljiv za uporabnika.